شرکت‌های سنجش اعتبار به امتیاز اعتباری هر فرد نیاز دارند. برای بدست آوردن این امتیاز، سرویس‌های امتیازدهی مانند FICO را خریداری می‌کنند، یا خودشان الگوریتم امتیاز دهی را تولید می‌کنند. شرکت‌های سنجش اعتبار اطلاعات بانکی افراد را جمع آوری می‌کنند و با استفاده از این اطلاعات و الگوریتم مورد استفاده، گزارش اعتباری را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. سه نمونه از معروفترین این شرکت‌ها عبارت اند از:

  • TransUnion
  • Experian
  • Equifax

شرکت های سنجش اعتبار به عنوان کارگزاران تاریخچه اعتبار مشتری عمل می‌کنند. آن‌ها به عنوان شرکت‌هایی شناخته می‌شوند که محصولات خود را به بانک‌ها، وام دهنده‌ها، شرکت‌های کارت اعتباری و شرکت‌های فروش اعتباری می‌فروشند. هر سه شرکت سنجش اعتبار بزرگ به شیوه مشابه هم کسب درآمد می‌کنند.

شرکت‌های سنجش اعتبار چهار محصول اصلی را به فروش می‌رسانند. این محولات شامل سرویس‌ اعتباری، آنالیز تصمیم، بازاریابی و سرویس مشتری هستند.

سرویس اعتباری:

وام دهنده درخواست گزارش اعتبار مشتری را می‌دهد، سپس شرکت سنجش اعتبار، گزارش اعتباری شخص را پس از کسب تایید از خود شخص در اختیار وام دهنده قرار می دهد.

آنالیز تصمیم:

شرکت های سنجش اعتبار فقط سوابق اعتباری مشتری را تولید نمی‌کنند. بلکه ریز اطلاعات تاریخچه‌ی معاملات مشتری به همراه آنالیزی که نشان‌دهنده‌ی طریقه برخورد فرد با یک بدهی خاص است را پس از تایید شخص در اختیار وام دهنده قرار می دهند، وام دهنده ها به این گزارش‌ها توجه بیشتری می‌کنند.

بازاریابی:

شرکت‌های  سنجش اعتبار بر اساس رتبه اعتباری افراد و پس از تایید دسترسی توسط هر فرذ می‌توانند فرد مورد نظر را جهت دریافت وام یا کارت اعتباری به بانک‌ها یا موسسات مالی و اعتباری معرفی نمایند.

سرویس‌ مشتری:

شرکت‌های اعتباری به صورت مستقیم به مشتری‌ها سرویس می‌دهند. این سرویس‌ها شامل رصد اعتبار، محافظت در برابر دزد هویت و جلوگیری از کلاهبرداری است. به دلیل افزایش ریسک دزدی هویت این سرویس‌ها محبوب شده‌اند.